2017. március 16., csütörtök


SzvB válasza a liftek kapcsán, néhány gondolat az elmúlt egy évről






Kedves Mónika!

A 2017. március 14-i leveled alapján az alábbi gondolatok fogalmazódtak meg bennünk:

Az F+F Kft.-vel kapcsolatosan a saját felelősségedet - kicsit túlhangsúlyozva - azt írod, "nem vagyok hajlandó olyan intézkedést tenni, amiből a társasháznak jelentős kára származna". (szó szerinti idézet tőled). Bárcsak így gondolkodtál volna az elmúlt 1 évben... Jelen esetben nem a véleményedet kértük - az már késő -, hanem az intézkedésedet. Egy túlárazott javítási és karbantartási ügy kapcsán, ami a tulajdonosok többségének a véleménye szerint igenis túlárazott (34%-kal), mely következtetést az általunk bekért 3 különböző cég árajánlata és helyszíni felmérése alapján alkottunk.

"Véleményem szerint az F+F nem követett el szerződésszegést azzal, hogy magasabb áron végezte volna el a javítást, mint az általatok megkeresett cég".
Ebben az esetben is hibás következtetésre jutottál! Valóban nem azzal követett el szerződésszegést, hogy túlárazta a munkát, hanem bizalomvesztést okozott, mivel ilyen túlárazást az utóbbi hónapokban többször is észleltünk. Akkor hol volt a felelősségtudatod?! Miért kellett már megint helyetted az Szvb-nek cselekednie? Holott a megbízási szerződésben 3 ajánlat bekérését kértük, vállaltad, de egyetlen egy esetben sem teljesítetted.

Utolsó gondolatként a lift témához: Senki nem kérte a hozzá nem értő véleményedet, csupán az intézkedésedet, hogy keresd fel a tulajdonosok többsége és az Szvb által javasolt Müller Lift Kft.-t és bonts szerződést az F+F Kft.-vel. A OKJ-s könyvelői képesítéseddel döntötted el, hogy "nem vagyok meggyőződve róla, hogy az új cég jobb szolgáltatást nyújtana, mint a régi"? Mi biztosak vagyunk benne, különös tekintettel a sorozatos F+F-es túlárazásokra, valamint az új cég 50%-kal alacsonyabb karbantartási szerződési ajánlatára.

"Továbbá, mivel amúgy általatok felmondás alatt állok, de amint már jeleztem feléd Gábor, beadtam volna én is a felmondásunkat e-nélkül is, az SZVB utasítására nem mondhatom fel a szerződést, illetve nem köthetek újat mással sem."

A felmondásodat a hétfői közgyűlésen meghozott határozattal kapod csak meg, de azontúl is 30 napig el kell látnod a közös képviseleti teendőket.
Nem gondoltuk, hogy az Szvb utasítására mondd fel a szerződést és köss újat mással, bíztunk abban, hogy a társasházunk iránt oly sokszor hangoztatott felelősségtudatod alapján ezt amúgy is megteszed.

A tavaly októberben elvégzett különböző felülvizsgálati jegyzőkönyvekben foglalt javítások a mai napig váratnak magukra. A jkv-ban megállapítottan kilyukadt száraz tűzi-víz felszálló vezeték szintén a mai napig használhatatlan, így a magasabb szintek komoly veszélyben vannak tűz esetén. Hol van ilyenkor a felelősségtudatod???

Írod, hogy az Szvb kérésére nem járhatsz el, de 1 éven keresztül több esetben kérted az Szvb azonnali döntését olyan kérdésekben, amiben csak a közgyűlés dönthet, pl.:
1. Kőváriék peren kívüli 15,5 millió forintos közös költség tartozásának a megállapodása. Apropó hogy áll az ügy?!
2. Az általatok nagyon preferált Szami Kft. több milliós felújítási munkái
3. Homlokzati veszélytelenítésre azonnali intézkedés
4. Fűtési rendszer átalakítása a fűtési szezon kellős közepén
5. stb.

A felsoroltakkal kapcsolatban mi is hivatkozhatnánk - az általad is idézett -  TH tv. 52. par. (1) A számvizsgáló bizottság jogkörében eljárva ...
De veletek ellentétben, mi nem tesszük!!!
Ha ténylegesen ismernéd a törvényt, miért nem voltatok az elmúlt 12 hónapban egyszer sem hajlandóak az alábbiakra:

1. Közgyűlés összehívása
2. Éves költségvetési terv elkészítése
3. Tulajdonosok kiértesítése a 2016-os évi közös költségek befizetéseikről
4. A folyamatban lévő peres ügyekről tájékoztatást adni
5. A biztosító által kifizetett kárösszeg beérkezéséről tájékoztatni a házunkat
6. A megválasztó közgyűlés határozatai között szereplő és a megbízási szerződésben is foglalt 13 pont figyelembevételére, ill. elvégzésére

Ezek számunkra elfogadhatatlan tények!

"Jelzem, hogy a kis liftet a karbantartó cég megnézte és az általa felbecsült kár összeget a biztosítónak bejelentettük. Csütörtökön kapom meg az árajánlatukat, és amíg nem lesznek az alkatrészek kicserélve, addig a liftet nem lehet használni."

Mi szintén jelezzük számodra, hogy 2017. március 9-én azt írtad nekünk, hogy "káresemény nem történt, nincs mit bejelenteni a biztosítónak. Ha majd megcsináltattátok, akkor kell bejelentenetek."
Akkor most mit mond a felelősségtudatod?! Mikori leveledet vegyük komolyan??? Ki és milyen összeget jelentett be a biztosítónak, ha csak csütörtökön kapod kézhez az árajánlatot???

Összegezvén:
Sajnálatos tény, hogy az elvesztegetett 12 hónap alatt csupán 2 dolgot tudtok befejezett eredményként felmutatni:
1. A társasház nagytakarítását - azt is mi kértük
2. A bejárati ajtó előtt lévő 60 cm x 40 cm-es sárkaparó rácsot

Mónika, ez szerinted egy OKJ-s könyvelőtől elfogadható és elegendő teljesítmény több, mint 2 millió forint megbízási díj fejében?
Szerintünk nem!!! Ezért döntöttünk a váltás mellett!!!!

Zárásként - levelünkre választ nem várva - egy hasonlattal élnénk:

Úgy jártunk veletek, mint az Erkel színház egy mezei nézője, akinek Pavarottival hirdettek felemelt helyáras előadást, majd miután felment a függöny, a jegyszedő néni Pavarottinak képzelve magát felment a "szar"-ul megépített díszlet közé, és folyamatosan kioktatta és leszidta a jól fizető "köpködő" közönséget.


Budapest, 2017. március 15.



Üdvözlettel:

A Luther utcai társasház számvizsgáló bizottsága és tulajdonosi közössége








Nincsenek megjegyzések: