SzvB válasza a liftek kapcsán, néhány gondolat az elmúlt egy évről
Kedves Mónika!
A 2017. március 14-i leveled alapján az alábbi gondolatok
fogalmazódtak meg bennünk:
Az F+F Kft.-vel kapcsolatosan a saját felelősségedet
- kicsit túlhangsúlyozva - azt írod, "nem vagyok hajlandó olyan
intézkedést tenni, amiből a társasháznak jelentős kára származna".
(szó szerinti idézet tőled). Bárcsak így gondolkodtál volna az
elmúlt 1 évben... Jelen esetben nem a véleményedet kértük - az már késő -,
hanem az intézkedésedet. Egy túlárazott javítási és karbantartási ügy kapcsán,
ami a tulajdonosok többségének a véleménye szerint igenis túlárazott (34%-kal),
mely következtetést az általunk bekért 3 különböző cég árajánlata és helyszíni
felmérése alapján alkottunk.
"Véleményem szerint az F+F nem követett el
szerződésszegést azzal, hogy magasabb áron végezte volna el a javítást, mint az
általatok megkeresett cég".
Ebben az esetben is hibás következtetésre jutottál! Valóban
nem azzal követett el szerződésszegést, hogy túlárazta a munkát, hanem
bizalomvesztést okozott, mivel ilyen túlárazást az utóbbi hónapokban többször
is észleltünk. Akkor hol volt a felelősségtudatod?! Miért kellett már
megint helyetted az Szvb-nek cselekednie? Holott a megbízási szerződésben 3
ajánlat bekérését kértük, vállaltad, de egyetlen egy esetben sem teljesítetted.
Utolsó gondolatként a lift témához: Senki nem kérte a hozzá
nem értő véleményedet, csupán az intézkedésedet, hogy keresd fel a tulajdonosok
többsége és az Szvb által javasolt Müller Lift Kft.-t és bonts szerződést az
F+F Kft.-vel. A OKJ-s könyvelői képesítéseddel döntötted el, hogy "nem
vagyok meggyőződve róla, hogy az új cég jobb szolgáltatást nyújtana, mint a
régi"? Mi biztosak vagyunk benne, különös tekintettel a sorozatos
F+F-es túlárazásokra, valamint az új cég 50%-kal alacsonyabb karbantartási
szerződési ajánlatára.
"Továbbá, mivel amúgy általatok felmondás alatt
állok, de amint már jeleztem feléd Gábor, beadtam volna én is a felmondásunkat
e-nélkül is, az SZVB utasítására nem mondhatom fel a szerződést, illetve nem
köthetek újat mással sem."
A felmondásodat a hétfői közgyűlésen meghozott határozattal
kapod csak meg, de azontúl is 30 napig el kell látnod a közös képviseleti
teendőket.
Nem gondoltuk, hogy az Szvb utasítására mondd fel a
szerződést és köss újat mással, bíztunk abban, hogy a társasházunk iránt oly
sokszor hangoztatott felelősségtudatod alapján ezt amúgy is megteszed.
A tavaly októberben elvégzett különböző felülvizsgálati
jegyzőkönyvekben foglalt javítások a mai napig váratnak magukra. A jkv-ban
megállapítottan kilyukadt száraz tűzi-víz felszálló vezeték szintén a mai napig
használhatatlan, így a magasabb szintek komoly veszélyben vannak tűz esetén.
Hol van ilyenkor a felelősségtudatod???
Írod, hogy az Szvb kérésére nem járhatsz el, de 1 éven
keresztül több esetben kérted az Szvb azonnali döntését olyan kérdésekben,
amiben csak a közgyűlés dönthet, pl.:
1. Kőváriék peren kívüli 15,5 millió forintos közös költség
tartozásának a megállapodása. Apropó hogy áll az ügy?!
2. Az általatok nagyon preferált Szami Kft. több milliós
felújítási munkái
3. Homlokzati veszélytelenítésre azonnali intézkedés
4. Fűtési rendszer átalakítása a fűtési szezon kellős közepén
5. stb.
A felsoroltakkal kapcsolatban mi is hivatkozhatnánk - az
általad is idézett - TH tv. 52. par.
(1) A számvizsgáló bizottság jogkörében eljárva ...
De veletek ellentétben, mi nem tesszük!!!
Ha ténylegesen ismernéd a törvényt, miért nem voltatok az
elmúlt 12 hónapban egyszer sem hajlandóak az alábbiakra:
1. Közgyűlés összehívása
2. Éves költségvetési terv elkészítése
3. Tulajdonosok kiértesítése a 2016-os évi közös költségek
befizetéseikről
4. A folyamatban lévő peres ügyekről tájékoztatást adni
5. A biztosító által kifizetett kárösszeg beérkezéséről
tájékoztatni a házunkat
6. A megválasztó közgyűlés határozatai között szereplő és a megbízási
szerződésben is foglalt 13 pont figyelembevételére, ill. elvégzésére
Ezek számunkra elfogadhatatlan tények!
"Jelzem, hogy a kis liftet a karbantartó cég
megnézte és az általa felbecsült kár összeget a biztosítónak bejelentettük.
Csütörtökön kapom meg az árajánlatukat, és amíg nem lesznek az alkatrészek
kicserélve, addig a liftet nem lehet használni."
Mi szintén jelezzük számodra, hogy 2017. március 9-én azt
írtad nekünk, hogy "káresemény nem történt, nincs mit bejelenteni a
biztosítónak. Ha majd megcsináltattátok, akkor kell bejelentenetek."
Akkor most mit mond a felelősségtudatod?! Mikori
leveledet vegyük komolyan??? Ki és milyen összeget jelentett be a biztosítónak,
ha csak csütörtökön kapod kézhez az árajánlatot???
Összegezvén:
Sajnálatos tény, hogy az elvesztegetett 12 hónap alatt
csupán 2 dolgot tudtok befejezett eredményként felmutatni:
1. A társasház nagytakarítását - azt is mi kértük
2. A bejárati ajtó előtt lévő 60 cm x 40 cm-es sárkaparó
rácsot
Mónika, ez szerinted egy OKJ-s könyvelőtől elfogadható és
elegendő teljesítmény több, mint 2 millió forint megbízási díj fejében?
Szerintünk nem!!! Ezért döntöttünk a váltás mellett!!!!
Zárásként - levelünkre választ nem várva - egy hasonlattal
élnénk:
Úgy jártunk veletek, mint az Erkel színház egy mezei nézője,
akinek Pavarottival hirdettek felemelt helyáras előadást, majd miután felment a
függöny, a jegyszedő néni Pavarottinak képzelve magát felment a "szar"-ul
megépített díszlet közé, és folyamatosan kioktatta és leszidta a jól fizető "köpködő"
közönséget.
Budapest, 2017. március 15.
Üdvözlettel:
A Luther utcai társasház számvizsgáló bizottsága és
tulajdonosi közössége
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése