2021. március 24., szerda

 

Erre a levelünkre várunk választ 48 napja, a mélyen tisztelt, általunk fizetett közös képviselőnktől

Tisztelt dr. Weisz Gábor Miklós közös képviselő úr! 

Magyar Társasház Kft. 1015 Bp., Csalogány u. 12.B.fsz.8.

 info@magyartarsashaz.hu
 dombi.gabor@magyartarsashaz.hu
 weisz.gabor@magyartarsashaz.hu


 Tisztelt közös képviselő úr!

 A Budapest VIII. kerület, Luther u. 4-6. sz. Társasház több tulajdonosa kérése alapján azzal a kéréssel fordulunk Önhöz, hogy szíveskedjen lehetőséget adni a társasház üzemeltetésével kapcsolatos alábbi iratok betekintésére.

 1) 2020-as év főkönyvi zárásának megtekintése (Önök által használt könyvelési program által összesítő printelése), egyes bevételek, kiadások (költségnemek) részletezése, és az ahhoz kapcsolódó számlák, banki bizonylatok/vagy házipénztári bizonylatok megtekintése. Feltételezzük, hogy 2021. február elején már elkészült a 2020. év könyvelés zárása, de ha mégsem, akkor a banki bizonylatok és kapcsolódó számlák megtekintésével is megelégszünk.

 2) Mivel a 2020 szeptemberében tartott közgyűlést követően kérésünk ellenére sem kaptuk meg a közgyűlésen megválasztott hitelesítők által aláírt jegyzőkönyv másolatát, ezért abból is kérnénk másolati példányt. Az egyik hitelesítő decemberben azt mondta nekünk, hogy még nem írta alá a jegyzőkönyvet. (Egyébként a tulajdonosoknak kiosztott határozati kivonat másolata sincs aláírva sem a jegyzőkönyvvezető, sem a hitelesítők által, csak az Ön „sk” levezető elnök neve szerepel rajta.)

 3) A 2020. szeptemberi közgyűlésen, a 2019. évi elszámoláshoz kapcsolódóan nem kaptuk meg a 2003. évi CXXXIII. törvény a társasházakról 48.§. (1) f) bekezdésében felsorolt: „ a közös költséghez való hozzájárulás előírásait és teljesítését – a tulajdonostársak nevének feltüntetésével – a külön tulajdonban lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek szerinti bontásban” listát, ezért ezt is kérjük printelt formában. Ezt is kértük Öntől már korábban is, de nem kaptuk meg. A 2019. évi bevételi adatokból viszont az látható, hogy nőtt a közös költség tartozás, ezért a tulajdonosoknak törvény adta joguk ezen adatok megtekintése.

 4) Az előző kérdéshez kapcsolódóan kérdezzük, hogy a 2019-es beszámolóban látható, hogy voltak vh. költségek és jogi behajtási költségek, ezek milyen ügyekhez kapcsolódnak (vh. ügyszám és adós megjelölése)? 

5) Kérdezzük továbbá, hogy a 7/2020(IX.14.) Kgy. Határozat alapján sikerült-e az elmúlt hónapokban módosítani a 2020-as tervet, ha igen, milyen formában közölte ezt a tulajdonosokkal?

 6) Szeretnénk megnézni a 4/2020/(IX.14.) határozatban szereplő bruttó 10 millió Ft visszatartásának bizonylatait (ténylegesen kifizetett számlák, banki bizonylatok, e-napló), annak igazolását, hogy a valós tulajdonosi javítási igények teljesültek-e. 

7) Továbbá igényt tartunk a 2021. január 25-én lezárult írásbeli szavazás Önökhöz beérkezett összes szavazólap megtekintésére is. Azért fordulunk most már közvetlenül Önhöz, mert a Számvizsgáló Bizottság tagjai többszöri kérésünk ellenére sem tudtak érdemi információval szolgálni, sőt azt sem tudjuk, hogy végeztek-e ellenőrzést az elmúlt év folyamán.

 Reméljük, hogy Ön a jövő héten (február 8-12. között) tud nekünk időpontot javasolni, amikor a fentiekben feltett kérdéseinkre, az iratok, számlák, banki bizonylatok, kimutatások személyes megtekintésével, megnyugtató választ kaphatunk, és informálhatjuk az érdeklődő tulajdonosokat is. A személyes találkozóra – iratok, számlák, banki bizonylatok, kimutatások megtekintésére - max. 4 fő érkezne természetesen a Covid19 járványügyi biztonsági előírások szigorú betartásával.
 Ez reméljük nem hátráltatja Önöket a napi munkájukban, hiszen Ön és munkatársai több évtizedes tapasztalattal és gyakorlattal rendelkeznek, mint társasházkezelők. Önnek egyébként is hitvallása a tulajdonosok megfelelő tájékoztatása, ezt az Önök internetes portálján is olvashatjuk. 

Budapest, 2021. február 4.

Nincsenek megjegyzések: